3. klass
Näide 1: “Õppimine ja töö”
Eesmärk: korrata õppeaasta jooksul õpitud sõnu teemal “Õppimine ja töö”.
- Õpilased töötavad paaris või väikestes rühmades. Rühmad moodustatakse elektrooniliselt (nt. TeamUp, Õnneratas).
- Õpilased kasutavad enda nutiseadmeid, otsivad ja pildistavad koolimajas esemeid, mille nimetusi nad on õppinud (nt. 12 erinevat).
- Tehtud piltidest koostavad õpilased pildikollaaži (kollaažide vahendeid leiab Koolielu portaalist), mille võib üles panna õpetaja poolt loodud virtuaalseinale (nt Padlet).
- Pildikollaaži demonstreerivad õpilased klassis, paludes kaasõppijatel nimetada piltidel olevaid esemeid.
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.2. Info ja sisu jagamine)
- SISULOOME (I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.1. Seadmete kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.1. Tehniliste probleemide lahendamine, I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 2: “Vaba aeg”
Eesmärk: kinnistada õpitud sõnavara ja arendada õpilaste suulist väljendusoskust.
- Õpetaja valmistab ette sõnavara kordamismaterjali keskkonnas Quizlet.
- Õpilased laadivad enda nutiseadmesse Quizleti rakenduse ja harjutavad sõnavara erinevate tegevuste abil.
- Õpilased koostavad elektroonilise jutukese (nt. Utellstory, Tellagami, PuppetPals) enda vaba aja tegevuste kohta, kasutades õpitud sõnavara.
- Jutukesi jagatakse õpetajaga ning vaadatakse koos klassis.
Digipädevuste osaoskused:
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome, I - 3.2. Uue teadmise loomine, I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.1. Seadmete kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.1. Tehniliste probleemide lahendamine, I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näidete autorid: Aimi Jõesalu (Põlva Põhikool), Juta-Tiia Mägi (Gustav Adolfi Gümnaasium), Meeri Sild (Tallinna Lilleküla Gümnaasium)