1. klass
Näide 1: Aastaajad
Eesmärk: muutuste märkamine looduses erinevatel aastaaegadel
Õpilased pildistavad õppekäigul nutivahenditega loodust ning loovad kollaaži. Lapsed pealkirjastavad fotod.
Õppekäik: pildid, kollaaž
Töövahendid kollaažide loomiseks:
- Pic Collage (Android, iOS seadmele) https://itunes.apple.com/us/app/pic-collage-photo-editor-valentine/id448639966?mt=8
- PiZap http://pizap.com/ (veebipõhine, iOS seadmele, androidile)
- Pic Monkey (veebis) http://www.picmonkey.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/176017)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, I - 1.2. Info hindamine, I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome, I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine, I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
2. klass
Näide 1: Ilm
Eesmärk: Ilmastikunähtuste kaardistamine
Õpilane loob ideekaardi ilmastikunähtuste kohta. Ideekardile kirjutatakse erinevad ilmastikunähtused ning lisatakse juurde pilt.
Töövahendid ideekaardi loomiseks:
- http://popplet.com/ (veebis, iOS seadmele)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, I - 1.2. Info hindamine, I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.2. Info ja sisu jagamine)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome, I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine, I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 2: Taimed, loomad
Eesmärk: ühe taime- või loomaliigi kohta õppematerjali tegemine.
Õpilased otsivad rühmatööna ühe looma- või taimeliigi kohta infot ja loovad piltide ja teksti abil õppematerjali. Pärast esitlevad klassikaaslastele seda, mida teada said.
Töövahendid õppematerjali loomiseks:
- arvutiga MS Power Point või Libre Office Impress
- Lensoo Create (android, iPad) https://create.lensoo.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/405499)
- Educreations (iPad) https://itunes.apple.com/us/app/educreations-interactive-whiteboard/id478617061?mt=8
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, I - 1.2. Info hindamine, I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.2. Info ja sisu jagamine, I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome, I - 3.2. Uue teadmise loomine, I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.1. Seadmete kaitsmine, I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
3. klass
Näide 1: GPS-mäng, kaardi järgi orienteerumine
Eesmärk: Plaani järgi liikumine kooliümbruses. Õpilased orienteeruvad kaardi abil ning lahendavad kontrollpunktides erinevaid ülesandeid.
Vahendid GPS-mängu loomiseks:
- Loquiz http://loquiz.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/470700)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, I - 1.2. Info hindamine, I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- TURVALISUS (I - 4.1. Seadmete kaitsmine, I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 2: Seened
Eesmärk: erinevate seente (söögiseened, mürgised seened, haliitusseened) kohta ülevaatliku veebitahvli tegemine
Õpilased otsivad rühmatööna internetist seente kohta infot ja loovad ülevaatliku veebitahvli. Siin peab veel arutama.
Vahendid veebitahvli loomiseks:
- Padlet https://padlet.com (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/29174)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, I - 1.2. Info hindamine, I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.2. Info ja sisu jagamine, I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome, I - 3.2. Uue teadmise loomine, I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.1. Seadmete kaitsmine, I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 3: Kodu- ja lemmikloomad
Eesmärk: Lemmik- ja koduloomade kohta info otsimine. (kirjeldab loomade välisehitust, seostab seda elukeskkonnaga ning toob näiteid nende tähtsuse kohta looduses)
Õpilane leiab teda huvitava looma kohta video ning lisab kokkuvõtte kommentaaridesse. Kommentaari sisu osas annab õpetaja eelnevalt abistavad küsimused.
Õppevideod kodu- ja lemmikloomade kohta: http://etv.err.ee/search3#?to=&from=&phrase=minu%20lemmikloom&category=0&filteroption=5&portalid=669
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, I - 1.2. Info hindamine, I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome, I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine, I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näidete autorid: Kristi Rahn (Gustav Adolfi Gümnaasium), Tuuli Koitjärv (Tallinna Vanalinna Haridustekolleegium), Tiia Salm (Jäneda Kool)