Õpilased loovad ise õppematerjale ning õpetavad nende abil koolikaaslasi.
Etapid
Valmista ette: õpetaja selgitab õppijatele ülesannet, protsessi, ajakava ja hindamist. Moodustatakse rühmad ning grupid arutavad, kuidas neile meeldib õppida ning missuguse õppematerjali võiks luua.
Uuri ja otsi: õppijad uurivad teemat ning vajadusel koguvad täiendavat infot.
Kaardista ja analüüsi: rühmad analüüsivad kogutud infot ning teevad selle põhjal lõplikud plaanid õppematerjali loomiseks.
Loo: rühmad koostavad õppematerjali ja jagavad seda teistega.
Esitle: õpilased tutvuvad üksteise õppematerjalidega. Võimalusel õpetatakse üksteist.
Reflekteeri: õppijad võivad reflekteerida oma tegevust iga etapi lõpus või õpiloo lõpus. Kasutada võib erinevaid refleksioonimudeleid.
Õpiloo näited
1. Loodusõpetus, 5. ja 6. kl. Koostas Siret Lahemaa (Lauka Põhikool). Loe edasi
2. Inglise keel, 6. kl. Koostas Ingrid Maadvere (Gustav Adolfi Gümnaasium). Loe edasi
3. Keemia, 8. ja 9. kl. Koostas Siret Piir (Sikupilli Keskkool) Loe edasi
4. Arvutiõpetus, 9. ja 10. kl. Marina Kurvits (Tallinna Tehnikagümnaasium). Loe edasi
5. Bioloogia, 10. kl. Koostas M. Hein (J. Poska Gümnaasium). Loe edasi