Õppematerjali loomine

Õpilased loovad ise õppematerjale ning õpetavad nende abil koolikaaslasi.

Etapid

  • Valmista ette: õpetaja selgitab õppijatele ülesannet, protsessi, ajakava ja hindamist. Moodustatakse rühmad ning grupid arutavad, kuidas neile meeldib õppida ning missuguse õppematerjali võiks luua.
  • Uuri ja otsi: õppijad uurivad teemat ning vajadusel koguvad täiendavat infot.
  • Kaardista ja analüüsi: rühmad analüüsivad kogutud infot ning teevad selle põhjal lõplikud plaanid õppematerjali loomiseks.
  • Loo: rühmad koostavad õppematerjali ja jagavad seda teistega.
  • Esitle: õpilased tutvuvad üksteise õppematerjalidega. Võimalusel õpetatakse üksteist.
  • Reflekteeri: õppijad võivad reflekteerida oma tegevust iga etapi lõpus või õpiloo lõpus. Kasutada võib erinevaid refleksioonimudeleid.

Õpiloo näited

siretl21. Loodusõpetus, 5. ja 6. kl. Koostas Siret Lahemaa (Lauka Põhikool). Loe edasi
2. Inglise keel, 6. kl. Koostas Ingrid Maadvere (Gustav Adolfi Gümnaasium). Loe edasi
siretp23. Keemia, 8. ja 9. kl. Koostas Siret Piir (Sikupilli Keskkool) Loe edasi
marina24. Arvutiõpetus, 9. ja 10. kl. Marina Kurvits (Tallinna Tehnikagümnaasium). Loe edasi
merike25. Bioloogia, 10. kl. Koostas M. Hein (J. Poska Gümnaasium). Loe edasi
6. Bioloogia, 11. kl. Loe edasi
7. Inglise keel ja kodundus, 6. kl. Koostasid Ingrid Maadvere ja Lisete Lige (Gustav Adolfi Gümnaasium) Loe edasi
8. Kõrgkoolis õppimine, kõrgkool. Koostas Anneli Rumm (Eesti Ettevõtluskõrgkool Mainor). Loe edasi
9. Loodusõpetus, 4.-6. kl. Koostas Tiiu Leibur (Pärnu Koidula Gümnaasium). Loe edasi
10. Lõiming (loodusõpetus, matemaatika, eesti keel, kunst, arvutiõpetus), 3. kl. Koostas Tiiu Leibur (Pärnu Koidula Gümnaasium). Loe edasi
Vilve Lepik ja Ingrid Mäesalu Tallinna Lilleküla Gümnaasiumist räägivad, kuidas neil õpiloo rakendamine läks