1. klass
Näide 1: Tervitus, õnnesoov, teade
Eesmärk: Sobivate kõnetuste valimine suhtlemisel
Õpilased loovad rääkiva pildi või animatsiooni teate edastamiseks, näiteks õnnitlus, teade, kuulutus.
Töövahendid kasutamiseks:
- Comic Puppet Gif Maker https://www.androidpit.com/app/air.bahraniapps.comicpuppetgifmaker, https://itunes.apple.com/ua/app/comic-puppet-gif-maker/id1069585274?mt=8
- Tellagami https://itunes.apple.com/us/app/gami/id572737805?ls=1&mt=8 (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/346923)
- Fotobabble http://www.fotobabble.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/30608)
- ChatterPix Kids (https://itunes.apple.com/us/app/chatterpix-kids-by-duck-duck/id734046126?mt=8)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome; I - 3.2. Uue teadmise loomine; I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine; I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
2. klass
Näide 1: Muinasjutu kirjutamine
Eesmärk: Loovtöö kirjutamine
Lapsed loovad erinevaid meediaelemente kasutades omaloomingulise raamatu. On võimalik luua lastele eraldi kontod või koostöös luua raamat õpetaja konto alt.
Töövahendid raamatu loomiseks:
- Little Bird Tales https://www.littlebirdtales.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/148069)
- Cliptomize http://cliptomize.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/496439)
- My Storybook https://www.mystorybook.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/404788)
Näited valminud raamatutest:
- KUNINGANNA METALLIST (KULLAST) KODU (joonistused + lugu) https://littlebirdtales.com/tales/view/story_id/326356/ (Anu Peri Tuulelipu rühma poiste omalooming)
- Minu kodupaik (luuletused + joonistused) https://www.littlebirdtales.com/tales/view/story_id/443741/ (Tiia Salmi õpilased Jäneda Koolist)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome; I - 3.2. Uue teadmise loomine; I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine; I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 2: Kuuldemäng muinasjutust
Eesmärk: Muinasjutu esitamine kuuldemänguna
Õpilased loovad muinasjutust kuuldemängu. Lapsed lisavad kuuldemängule erinevaid heliefekte.
Vahendid heli salvestamiseks:
- nutitelefonide helisalvestaja
- Voice Recorder (iPad) https://itunes.apple.com/us/app/voice-recorder-free/id685310398?mt=8
- Easy Voice Recorder https://play.google.com/store/apps/details?id=com.coffeebeanventures.easyvoicerecorder&hl=et (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/348889)
- Audacity (arvutiga) http://www.audacityteam.org/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/10185)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome; I - 3.2. Uue teadmise loomine; I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine; I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
3. klass
Näide 1: Loovjutu kirjutamine
Eesmärk: koostöös jutu kirjutamine
Õpilased kirjutavad loovjutu. Üks õpilane alustab, jagab teisega, teine kirjutab edasi, kolmas lõpetab jutu.
Vahendid kooskirjutamiseks:
- Piratepad http://piratepad.net/front-page/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/201397)
- Titanpad https://titanpad.com/ (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/176014)
- Google Drive (juhend: http://koolielu.ee/tools/read/1719)
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel; I - 2.5. Netikett)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome; I - 3.2. Uue teadmise loomine; I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine; I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 2: E-kiri
Eesmärk: korrektse e-kirja kirjutamine, info otsimine
Õpilased kirjutavad viisaka e-kirja, millel on korrektne pöördumine ja lõpetus. Sisuks vastused õpetaja poolt esitatud küsimustele koos viidetega allikatele.
Näide e-kirja nõutest Gustav Adolfi Gümnaasiumis: https://youtu.be/Rz99P0HeuVQ
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (I - 1.1. Info otsimine ja sirvimine; I - 1.2. Info hindamine; I - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (I - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (I - 3.1. Digitaalne sisuloome; I - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (I - 4.2. Isikuandmete kaitsmine; I - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (I - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näidete autorid: Kristi Rahn (Gustav Adolfi Gümnaasium), Tiia Salm (Jäneda Kool), Tuuli Koitjärv (Tallinna Vanalinna Haridustekolleegium)