4. klass
Näide 1: Geomeetrilised kujundid
Geomeetriliste kujundite leidmine looduses või arhitektuuris
TEGEVUSKAVA
- Arutelu teemal, mida tohib pildistada ja mida mitte ning nutiseadmete turvalisest kasutamisest.
- Õpilased jagatakse 3-4-liikmelisteks rühmadeks.
- Igal rühmal on kasutada üks nutiseade.
- Iga rühm loosib endale ühe geomeetrilise kujundi mõnda loosimisvahendit kasutades (nt Classtools Random Name Picker http://www.classtools.net/random-name-picker/)
- Rühm läheb loositud kujundit klassiruumist välja otsima, teeb leitud kujundist foto.
- Tehtud foto koos kirjeldusega (mis kujund, kus asub) laetakse veebitahvlile (nt https://padlet.com/)
- Iga rühm tutvustab oma kujundit.
Lõiming eesti keelega, inglise keelega, töö- ja tehnoloogiaõpetusega, kunstiõpetusega.
Digipädevuste osaoskused:
- SUHTLUS (II - 2.2. Info ja sisu jagamine, II - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel)
- SISULOOME (II - 3.1. Digitaalne sisuloome, II - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid)
- TURVALISUS (II - 4.1. Seadmete kaitsmine , II - 4.2. Isikuandmete kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (II - 5.1. Tehniliste probleemide lahendamine, II - 5.2. Vajaduste väljaselgitamine ja neile tehnoloogiliste lahenduste leidmine)
Näide 2: Arvutamine, mõõtühikud
Tekstülesande koostamine kogutud andmete põhjal
TEGEVUSKAVA
- Ajurünnak - õpilased pakuvad erinevaid puu- ja köögivilju (nt answergarden.ch)
- Õpilased jagatakse paaridesse
- Igale paarile loositakse 1-2 erinevat puu- ja köögvilja
- Otsivad internetist 2 erineva poe veebilehtedelt kahe puu- või köögivilja kilohinnad
- Sisestavad leitud andmed õpetaja loodud ja jagatud ühisdokumenti (lisades ka URL-i)
- Võimalusel külastavad õpilased kodukoha poodi ja kirjutavad üles loositud puu- ja köögiviljade kilohinnad
- Õpilased koostavad ühe tekstülesande koostatud tabeli andmeid kasutades, jagavad oma ülesande veebipõhiselt (nt ühisdokument, veebitahvel)
- Õpilased lahendavad enda ja teiste ülesandeid
- * Võimalusel vormistavad, lahendavad ja jagavad õpilased ülesande Scratchis
Lõiming eesti keelega, inimeseõpetusega, töö- ja tehnoloogiaõpetusega, informaatikaga.
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (II - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, II - 1.2. Info hindamine, II - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (II - 2.2. Info ja sisu jagamine, II - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel, II - 2.5. Netikett)
- SISULOOME (II - 3.1. Digitaalne sisuloome, II - 3.3. Autoriõigus ja litsentsid, * II - 3.4. Programmeerimine)
- PROBLEEMILAHENDUS (* II - 5.1. Tehniliste probleemide lahendamine, II - 5.2. Vajaduste väljaselgitamine ja neile tehnoloogiliste lahenduste leidmine)
5. klass
Näide 1: Arvandmed, diagramm, keskmine
Õpilase tegevused:
- kogub ümbritsevast või internetist lihtsa kümnendmurde sisaldava andmestiku (nt pikkus, kaal, rahvaarv, pindala)
- koostab andmetest sagedustabeli (tabeltöötlustarkvaras)
- genereerib sagedustabeli põhjal tulp- või sirglõikdiagrammi
- arvutab (funktsiooni kasutades) aritmeetilise keskmise
- saadab faili õpetajale
Lõiming inimeseõpetusega, loodusõpetusega, informaatikaga.
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (II - 1.1. Info otsimine ja sirvimine, II - 1.2. Info hindamine, II - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (II - 2.2. Info ja sisu jagamine, II - 2.4. Koostöö digitehnoloogia toel, II - 2.5. Netikett)
- SISULOOME (II - 3.1. Digitaalne sisuloome, II - 3.2. Uue teadmise loomine)
- TURVALISUS (II - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (II - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 2: Nurkade liigid ja joonistamine
Õpilase tegevused:
- joonistavad silma järgi interaktiivsete vahenditega etteantud suurusega nurga:
- mõõdavad interaktiivse malliga nurga suuruse
Lõiming töö- ja tehnoloogiaõpetusega, kunstiõpetusega, informaatikaga.
Digipädevuste osaoskused:
- TURVALISUS (II - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (II - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
6. klass
Näide1: Peegeldamine sirgest ja punktist
Peegeldamine koordinaatteljestikus
Õpilane töötab tarkvaraga GeoGebra, millega ta:
- joonistab koordinaatteljestikku kolmnurga
- peegeldab kujundit x- ja y-telje suhtes
- peegeldab kujundit koordinaatide alguspunkti suhtes
- teeb tulemusest kuvapildi ja jagab veebiseinal (nt padlet.com)
Lõiming loodusõpetusega, informaatikaga.
Digipädevuste osaoskused:
- INFO (II - 1.3. Info salvestamine ja taasesitamine)
- SUHTLUS (II - 2.2. Info ja sisu jagamine)
- SISULOOME (II - 3.1. Digitaalne sisuloome, II - 3.2. Uue teadmise loomine)
- TURVALISUS (II - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (II - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näide 2: Harilik murd
Osa leidmine joonise järgi
- Õpilane leiab joonisele vastva murru: http://www.thatquiz.org/tq-6/math/identify/fractions/
Hariliku murru taandamine
- Õpilane taandab etteantud murru http://www.thatquiz.org/tq-e/math/fractions/reduce/
Lõiming loodusõpetusega, töö- ja tehnoloogiaõpetusega, kunstiõpetusega, informaatikaga.
Digipädevuste osaoskused:
- TURVALISUS (II - 4.3. Tervise kaitsmine)
- PROBLEEMILAHENDUS (II - 5.3. Innovatsioon ja tehnoloogia loov kasutamine)
Näidete autorid: Laine Aluoja (Türi Põhikool), Terje Hõim (Tartu Ülikool), Mari Tõnisson (Tartu Hiie Kool), Malve Zimmermann (Tõrva Gümnaasium)