Analüüsitakse erinevaid materjale ning luuakse nende põhjal uus.
Etapid
- Valmista ette: õpetaja valib koos õppijatega teema, millega hakatakse tegelema. Moodustatakse rühmad
- Uuri ja otsi: õppijad otsivad erinevaid materjale ning prindivad/paljundavad neid.
- Kaardista ja analüüsi: õppijad võrdlevad erinevaid materjale rühmades. Tekstid lõigatakse ribadeks ja grupeeritakse otsides erinevusi ja sarnasusi
- Loo: luuakse uus materjal antud teemal.
- Esitle: loodud materjale esitletakse huvigruppidele.
- Reflekteeri: õppijad võivad reflekteerida oma tegevust iga etapi lõpus või õpiloo lõpus. Kasutada võib erinevaid refleksioonimudeleid http://tiigrihypeharidustehnoloog.blogspot.com/2013/08/refleksioonist-ehk-kuidas-laks.html