Minu infovarad
Teemad:
- Mis on turvalisus?
- Kuidas arvuti- ja internetimaailmas turvaliselt tegutseda?
- Millised on minu infovarad?
- Millised on olulised ohud minu infovaradele?
- Millised kahjud võivad tekkida minu infovaradele?
- Milliseid turvameetmeid saan rakendada riskide maandamiseks?
- Turvateadlik mõtteviis.
Eesmärgid: Suunata õppijaid tõstma teadlikkust oma infovaradest, märkama ohte, nõrkusi ja võimalikke kahjusid ning olema teadlik võimalikest turvameetmetest. Innustada õppijaid osalema järgmistel Targalt Internetis ABC koolitustel.
Õpiväljundid:
- Õppija teeb vahet turvalisusel ja turvalisuse tundel.
- Õppija oskab loetleda tema poolt juba rakendatavad turvameetmed.
- Õppija kaardistab oma infovarad.
- Õppija oskab loetleda ja kirjeldada arvuti- ja internetimaailma võimalikke (väliseid) ohte, (sisemisi) nõrkusi ja kahjusid.
- Õppija oskab nimetada ja seostada riskide maandamisega üldlevinud turvameetmeid.
- Õppija viib läbi lihtsa infovarade turvaauditi ja planeerib sellest lähtuvalt järgmised tegevused.
Materjalid: metoodiline materjal koolitajale ja koolitaja ettekanne

Failide ja dokumentide jagamine
Teemad: Erinevad failide jagamise võimalused ja teenused. Teenuste turvariskid.
Eesmärk: Anda ülevaade erinevatest võimalustest failide jagamiseks ning nendega seotud riskidest
Õpiväljundid:
- Õppija tunneb erinevaid failide jagamise meetodeid ja selleks vajalikke teenuseid.
- Õppija oskab nimetada erinevaid failide jagamisega soetud turvariske.
- Õppija oskab valida sobivaima meetodi failide jagamiseks konkreetse olukorra jaoks minimeerides turvariske.
- Õppija oskab praktiliselt rakendada erinevaid failide jagamise meetodeid, sealhulgas e-posti teel, sotsiaalmeedias ja pilveteenustes.
Materjalid: metoodiline materjal koolitajale ja koolitaja ettekanne

Failide sünkroonimine ja jagamine
Teemad:
- Sünkroonimine ja varundamine
- Sünkroonimis- ja varundamislahendused
- Sünkroonimise ohud
- 3-2-1 põhimõte varundamisel
- Sünkroonimise või varundamise lahenduse paigaldamine ja häälestamine arvutis
Eesmärk: Tõsta õppija teadlikkust infovarade varukoopia tegemise olulisusest ning rakendada seda.
Õpiväljundid:
- Õppija oskab selgitada varundamise ja sünkroonimise erinevusi ning selgitada sünkroonimise ohte.
- Õppija teab, mis on 3-2-1 põhimõte andmete varundamisel.
- Õppija oskab nimetada enamlevinud varukoopia- ja sünkroonimislahendusi.
- Õppija oskab paigaldada oma arvutisse või nutiseadmesse juhendaja abiga varukoopia või sünkroonimislahenduse.
Materjalid: metoodiline materjal koolitajale ja koolitaja ettekanne
