TEEMAMOODUL: SOTSIAALMEEDIA

Sotsiaalmeedia

Teemad: Sotsiaalmeedia struktuur, keskkonnad, funktsionaalsused ja võimalused ning kasutamine tunnis.

Eesmärgid: Anda ülevaade sotsiaalmeedia stuktuurist ja erinevatest populaarsematest sotsiaalmeedia keskkondadest. Välja selgitada võimalused sotsiaalmeedia kasutamiseks tunni osana.

Õpiväljundid:

  • Õppija mõistab sotisaalmeedia olemust.
  • Õppija saab aru, kuidas sotsiaalmeedia võib mõjutada selle kasutaja identiteeti, suhteid ja mainet.
  • Õppija oskab analüüsida sotsiaalmeedia mõju individuaalsele ja kollektiivsele käitumisele.
  • Õppija oskab välja pakkuda võimalusi sotsiaalmeedia integreerimist hariduslikus kontekstis.
  • Õppija on võimeline tegema informeerituid otsuseid selle kohta, millist sotsiaalmeedia platvormi millisel eesmärgil kasutada.

Materjalid: metoodiline materjal koolitajale ja koolitaja ettekanne


Sotsiaalmeedia petuskeemid

Teemad: Levinud petuskeemid sotsiaalmeedias ja turvaliselt käitumine

Eesmärk: Anda sotsiaalmeedia kasutajatele parem ülevaade erinevatest sotsiaalmeedia petuskeemidest ja viisidest nendest hoiduda.

Õpiväljundid:

  • Õppija tunneb ära erinevaid tüüpe sotsiaalmeedia petuskeeme ja mõistab nende ohtusid.
  • Õppija oskab analüüsida erinevaid sotsiaalmeedia postitusi ja sõnumeid, et tuvastada võimalikke petuskeeme.
  • Õppija teab, milliseid turvaliselt käitumise põhimõtteid rakendada, et minimeerida petuskeemide ohvriks langemise ohtu.

Materjalid: metoodiline materjal koolitajale ja koolitaja ettekanne


Valeinfo

Teemad: Andmepüük, valeuudis, spämm, infomanipulatsioon ja info kriitiline hindamine

Eesmärk: Tõsta õpetajate ja õppijate teadlikkust veebis levivate valeuudiste, andmepüügi katsete ja rämpsposti kohta ning pakkuda juhiseid nende märkamiseks.

Õpiväljundid:

  • Õppija teab mõistete andmepüük, valeuudis, spämm, infomanipulatsioon tähendust.
  • Õppija mõistab internetist leitud info kriitilise hindamise vajalikkust.
  • Õppija oskab hinnata uudise usaldusväärsust ning leiab vajaduse korral sama teema kohta alternatiivset vaatenurka esindavaid allikaid.

Materjalid: metoodiline materjal koolitajale ja koolitaja ettekanne